Lomalinja on suomalainen yritys, joka järjestää matkoja. Mutta ei pelkkiä pakettireissuja, vaan asiantuntijan matkassa -matkoja, eli jokaisella lomalla on mukana ko. alueen asiantuntija kertomassa historiasta, kulttuurista, tavoista ja nähtävyyksistä. Lomalinjalla on erittäin korkea asiakastyytyväisyys ja usein vanhat asiakkaat varaavat matkoja uudestaankin.
Lomalinjan haaste
Lomalinjasta otettiin meihin yhteyttä, koska he kaipasivat systematiikkaa digimarkkinoinnin tekemiseen ja halusivat tavoittaa myös uusia asiakkaita. Koska Lomalinja on pieni yritys, niin myyntipäällikön vastuulla oli myös markkinointi. Lomalinjan henkilökunta toivoi, että freelancer toisi tekemiseen asiantuntijuutta ja järjestelmällisyyttä niin, että osa nettimainoskampanjoista pyörisi jatkuvina sekä osa sesonkiluonteisesti.
Markkinointisankarien ratkaisu
Löysimme verkostostamme tekijän, joka hallitsi niin maksetun mainonnan Google Adsin että some-kanavien osalta. Lisäksi hänen taidoistaan projektipäällikkönä oli hyötyä myöhemmin, kun pääsimme mukaan Lomalinjan nettisivu-uudistukseen.
Käytännön toimenpiteet
- Freelancerimme lähti uudistamaan Lomalinjan Google Ads -tilin. Google Ads-tilistä säilytettiin se, mikä oli toiminut, ja pistettiin uusiksi se tekeminen, mikä ei ollut ollut tuloksellista. Google Ads-muokkausten jälkeen mukaan otettiin myös some-mainonta.
- Loppuvuonna 2023 olimme mukana myös Lomalinjan nettisivujen uudistamisessa yhdessä nettisivut toimittaneen yrityksen kanssa. Freelancerimme toimi projektipäällikkönä, jotta nettisivu-uudistus saatiin aikataulussa maaliin. Lisäksi freelancerimme koordinoi ja opasti sisällön syöttöä sekä auttoi mm. kategorioiden listauksessa.
- 2024 tammikuussa freelancerimme työsti matkamessukampanjan, jossa hyödynnettiin niin Google- kuin Facebook-mainontaakin. Lisäksi hän viimeisteli nettisivu-uudistukseen liityviä asioita sekä päivitti some-kanaviin uuden brändi-ilmeen.
Tulokset
Matkamessukampanja toi 2,5 kertaisesti enemmän konversioita Google Adsin kautta kuin vuonna 2023. Lisäksi Google-mainonnan jatkuvalla tekemisellä saatiin yleisesti enemmän konversioita. Klikkausprosentti moninkertaistui ja yhden konversion hinta laski.
Uudet nettisivut on julkaistu ja ne ovat helppokäyttöisemmät ja visuaalisesti näyttävämmät kuin aikaisemmin.
Lisäksi markkinointi on integroitunut osaksi kaikkia muita toimenpiteitä. Säännöllisillä palavereilla varmistetaan tiedonkulku puolin ja toisin. Lisäksi apu on joustavaa – kun jossain kuussa on enemmän kampanjaluonteista tekemistä, se pystytään toteuttamaan.
Jos joustavasti toteutettu maksettu mainonta tai nettisivuprojektin vauhdittaminen auttaisivat yritystäsi saavuttamaan liiketoiminnan kasvutavoitteet, älä epäile ottaa yhteyttä alla olevalla lomakkeella, soittamalla 044 530 5919 tai meilaamalla saskia.salomaa@markkinointisankarit.fi.