Markkinointijohtajan urapolku on Markkinointisankareiden blogisarja, jossa haastatellaan eri aloilla menestyneitä markkinointipäättäjiä. Nyt vuorossa on monitaituri Netta Paavoseppä. Markkinointijohtaja Netta Paavosepän matka markkinointiin alkoi opiskelun ohella tehtävistä promotiotöistä Turussa, jossa hän …
Matias Suhonen – logistiikan kautta markkinointialalla
Markkinointijohtajan urapolku on Markkinointisankareiden blogisarja, jossa haastatellaan eri aloilla menestyneitä markkinointipäättäjiä. Nyt vuorossa on RE/MAXin markkinointijohtaja, KTM Matias Suhonen. RE/MAX on maailman suurin kiinteistövälitysketju. RE/MAX auttaa asiakkaita niin asuntojen myynnissä, …
Osaaja SRV:n tiimiin kiireen keskellä – Asiakastarina
SRV on merkittävä nimi Suomen rakennusalalla, ja yritys on tunnettu kyvystään toteuttaa laajoja ja vaativia rakennushankkeita. Vuoden 2022 yhteensä 800 miljoonan euron liikevaihdolla mitattuna yritys on yksi maan suurimmista toimijoista. …
Finnkinolle joustavaa apua monikanavaiseen markkinointiin – Asiakastarina
Finnkino, Suomen suurin elokuvateatteriketju, operoi 17 paikkakunnalla ja hallinnoi 119 elokuvateatterisalia. Heidän jatkuva haasteensa on erilaisten elokuviin ja sesonkeihin liittyvien kampanjoiden yhtenäisen näkyvyyden ylläpitäminen elokuvateattereissa. Lisäksi paikalliset teatterit osallistuvat aktiivisesti …
Hanna Kolulahti – Farmasian sijaan markkinointijohtajaksi
Markkinointijohtajan urapolku on Markkinointisankareiden blogisarja, jossa haastatellaan eri aloilla menestyneitä markkinointipäättäjiä. Nyt vuorossa on Tammer Brandin markkinointijohtaja Hanna Kolulahti. Vaikka Hanna Kolulahdella on takanaan jo 20 vuotta markkinoinnin ja myynnin …
Google-mainonnan budjetti: paljonko on tarpeeksi?
Käsittelimme aiemmassa markkinointibudjetti-postauksessa sitä, miten paljon yrityksen kannattaisi yleisesti käyttää rahaa markkinointiin. Tiivistettynä: Brightedgen mukaan yritykset käyttävät tyypillisesti 5-25% markkinointiin. Kauppalehden tutkimuksen perusteella isosti mainostavat firmat käyttävät markkinointiin keskimäärin yli …
Ota Instagram-markkinointi haltuun NYT!
Nykypäivänä sosiaalisen median alustat ovat super tärkeä osa mitä tahansa markkinointistrategiaa. Myös Instagram on tehokas työkalu yrityksille, jotka tähtäävät brändin tunnettuuteen, asiakkaiden sitoutuneisuuteen ja myyntiin. Instagramilla onkin huikeat yli miljardi …
Markkinointistrategia
Markkinointistrategia johdetaan yrityksen liiketoiminnan strategiasta. Hyvä markkinointistrategia vastaa siihen, mitä myydään ja kenelle. Markkinointistrategian käytännön toteutus kysymykseen siitä, että miten. Tässä kirjoituksessa käsittelemme tarkemmin markkinointistrategian laatimista ja parhaita käytäntöjä. Markkinointi …
Markkinointisankarien oma markkinointi 2022
Edellisessä markkinointibudjetti-postauksessa käsittelimme sitä, mitkä kaikki asiat vaikuttavat markkinointibudjetin suuruuteen. Tässä kirjoituksessa avaamme sitä, mitä kaikkea markkinoinnin saralla tapahtui yrityksessämme. Lyhyesti niille ketkä eivät meitä tunne: Markkinointisankarit on freelancereita välittävä …
Markkinointibudjetti: paljonko on tarpeeksi?
Markkinointibudjetti on yksi markkinointipäättäjän keskeisimpiä työtehtäviä. Mikä on riittävä budjetti tekemiseen, mikä taas jättää kilpailijoille liikaa liikkumavaraa? Markkinointibudjetti koostuu useasta eri osasta. Tässä kirjoituksessa avaamme sitä, paljonko markkinointiin laitetaan yleensä …