Markkinointisankarit logo

Nordic Business Forum 2019 -liput plakkarissa, mitäs sitten?

Nordic Business Forum 2019 lähestyy kovaa vauhtia. Miten voit valmistautua tapahtumaan mahdollisimman tehokkaasti? Koko tapahtuman yleisteemahan on kasvu ja tämä osuu ainakin itselleni – onhan vuonna 2020 tarkoitus kasvattaa sekä Markkinointisankareita että toistaiseksi nimetöntä seksuaali- ja lisääntymisterveyteen liittyvää bisnestä.

Puhujiin tutustuminen

Moni valmistautuu NBF:ään katsomalla Ted Talkeja ja olen itse toiminut samoin. Tällä hetkellä Nordic Business Forum -puhujissa ei ole ketään ehdotonta ykkössuosikkia. Toivon hartaasti, että George Clooney on buukattu siksi, että hänellä on mielenkiintoista asiaa, eikä hän ole paikalla vain pällisteltävänä mallinukkena. Edeltävien vuosien Will Smith ja Barack Obama olivat toki ”nice to see”, mutta ei heidän puheenvuoroistaan mitään konkreettista jäänyt käteen. Lisäksi toivon, että esiintymisestä irtoaa enemmän ajatuksia kuin ko. henkilön Ted Talkin katsomisesta.

On mielenkiintoista nähdä se, miten Brené Brownin ajatukset rohkeudesta ja haavoittuvuudesta uppoavat exceliä jumalanaan pitävään insinöörikansaan. Mutta ehkä paikalla on jo uuden sukupolven johtajia, jotka ymmärtävät jo tunteiden johtamisen merkityksen yritysten kasvun näkökulmasta!

Esiintyjien ohella tapahtumassa kiinnostavat tapaamiset

Aiotko itse buukata niitä? Itse odotan tätä osiota ehkä vielä enemmän kuin puhujia. Miksi? Koska vaikka esiintyjien seurassa viihtyy, tekee yksi puhe harvoin todella syvää vaikutusta. Mutta yrityspäättäjien tapaamisten kautta taas saan konkreettista ja ajankohtaista tietoa pk-yritysten markkinointitarpeista.

Nordic Business Forum 2019 - mukana myös Markkinointisankarit.
Paita odottaa jo pestynä Nordic Business Forumia, tule katsomaan paikan päälle, että olenko saanut myös silitettyä sen 😉

Tämä taas vaikuttaa suoraan siihen, millaisia palveluja Markkinointisankarit tulee tarjoamaan 2020.

NBF onkin siis paitsi erinomainen paikka myymiseen, niin myös markkinointitutkimuksen tekemiseen. Viime vuonna myyntitapaamisia oli parisenkymmentä ja kun siihen lasketaan muut suunnitellut ja satunnaiset tapaamiset päälle, olin tapahtuman jälkeen ihan poikki. Kirjoitin odotuksistani vuoden 2018 osalta blogissani.

Koska olimme perustaneet Markkinointisankarit juuri viime vuoden tapahtumaa, oli NBF myös erinomainen paikka harjoitella hissipuhetta, kun sitä sai toistaa niin usein! Tapaamistyökalu Brellalle pisteet erinomaisesta UX-suunnittelusta – Brellaa on erittäin mukava käyttää.

Omat kootut vinkkini Nordic Business Forumiin:

  1. Perehdy puhujiin etukäteen. Näin voit jo miettiä, kenen kuuntelemiseen haluat panostaa ja kenen aikana voit ajatella omiasi.
  2. Aloita tapaamisten buukkaaminen heti, kun Brellasta löytyy tapahtuma.
  3. Pukeudu mukavasti. Päivät ovat tosi pitkiä, jos otat niistä kaiken irti. Vaikka jollain hienoilla, mutta epämukavilla vaatteilla olisi kiva tehdä vaikutus, et jaksa vetää kahta päivää hymyssä suin, jos jostain kiristää tai puristaa.
  4. Asiaa tulee sen verran paljon, että välillä on ihan ok ottaa vaan happea ja olla omissa ajatuksissaan, vaikka verhojen takana lavalla olisi kuka.

Saskia Salomaa on Markkinointisankarien toimitusjohtaja ja digitaalisen markkinoinnin ammattilainen.