Myymme osaamista, emme kenenkään sielua
Olemme Suomen hiilineutraalein markkinoinnin ja myynnin palveluita tarjoavat yritys.
Markkinointisankarien vastuullisuusstrategia koostuu tiivistettynä kolmesta eri osasta: ihmiset, yhteiskunta ja ympäristö.
Ydinarvomme
Ymmärrämme, että ihmisinä kukaan ei voi olla täydellinen. Ei edes markkinointisankari.
Maailma on monimutkainen kokonaisuus, jossa joutuu tekemään kompromisseja. Uskomme kuitenkin, että arvomme ovat tavoittelemisen arvoisia.
Suhtaudumme arvoihimme vakavasti: Olemme kieltäytyneet yksittäisistä asiakkuuksista arvoristiriitojen perusteella. Lopetamme mieluummin yritystoimintamme kuin myymme periaatteemme.
Mahdollisuuksien tasa-arvo
Mielestämme jokaisella ihmisellä on oikeus tavoitella parempaa.
Oikeus tulla kohdelluksi töissä ja elämässä yleensäkin muiden kanssa tasavertaisena kykyjensä perusteella rodusta, uskonnosta, kielestä, kotimaasta, seksuaalisesta suuntautumisesta tai vastaavista ryhmittelyistä välittämättä.
Ihmisten ja eläinten hyvinvointi
Otamme toiminnassamme huomioon ihmisten ja eläinten hyvinvoinnin, vähättelemättä yksittäisen olennon kokemusta.
Pyrimme edistämään hyvinvointia mahdollisuuksiemme mukaan.
Ihmisarvo ja inhimillisyys
Meille jokainen ihminen on itsessään arvokas.
Rehellisyys
Olemme suoria, haastamme tarvittaessa, emmekä valehtele.
Ekologisuus
Haluamme minimoida oman toimintamme tuhoavat vaikutukset elinympäristöllemme. Olemme kohtuullisia.
Haluamme, että tulevilla sukupolvilla on yhtä hyvät oltavat kuin meillä.
Vastuut ja vapaudet
Hoidamme hommamme, myönnämme virheemme ja otamme osaa yhteiskuntaan parhaan kykymme mukaan.
Anname tekijöillemme vastuuta ja vapautta.
Tieto
Luotamme tiedeyhteisön ja meitä viisaampien asiantuntijoiden todeksi todistamaan tietoon.
Edistämme ihmiskunnan kollektiivisen tiedon kertymistä ja hyödyntämistä.
Luovuus & hauskuus
Pyrimme ajattelemaan myös laatikon ulkopuolelta.
Yritämme pitää hymyn mukana pahoissakin paikoissa.
Vastuullisuus ihmisten osalta
Asiakkaat
Pyrimme siihen, että kanssamme yhteistyötä tekevät tahot pääsisivät monilla eri tavoin työssään eteenpäin yhteistyön ansiosta.
Otamme asiakkaiden tilanteet huomioon niin heidän yksityiselämänsä kuin yrityksenkin osalta. Pyrimme löytämään jokaiselle asiakkaalle parhaat ratkaisut sitoutumatta pysyvästi tiettyihin toimittajiin tai työkaluihin.
Alihankkijat eli sankarimme
Tähtäämme myös siihen, että alihankkijana toimiminen kanssamme on mutkatonta, turvallista ja ihmisten erilaiset tilanteet huomioivaa.
Takaamme alihankkijoille maksun siinä tilanteessa, että asiakas onkin yhtäkkiä maksukyvytön tai teutaroi laskujen maksun kanssa. Maksamme meitä pienempien toimijoiden laskut ajallaan vaatimatta keinotekoisesti ylipitkiä maksuaikoja.
Me itse
Vastuumme muista yrityksistä ja yhteiskunnasta
Asiakkaiden valinta ja arvot
Valikoimme asiakkaitamme myös arvopohjaisesti - emme ylipäänsä ota kaikkien toimialojen asiakkaita. Mitään listoja meillä ei ole, vaan arvioimme asiakkaan tilanteen aina tapauskohtaisesti.
Emme halua toimia alallaan epäeettisesti toimivien yritysten yhteistyökumppaneina. Olemme myös kieltätyneet asiakkuuksista, jos olemme kokeneet ettemme voi toimia arvojemme mukaisesti.
Toimintamallimme
Jos huomaamme epäeettistä toimintaa yhteistyökumppaneilta tai asiakkailta, pyrimme puuttumaan asiaan huomauttamalla tästä. Ääritilanteessa olemme valmiita katkaisemaan yhteistyön, mikäli arvopohjamme ei kohtaa.
Kansainvälisten toimitusketjujen osalta näin pienen yrityksen on todella vaikea valvoa vastuullisuutta. Joudumme luottamaan valmistajien omaan sanaan siitä, että käyttämämme työkalut ja palvelut on tuotettu työehtosopimuksia, ihmisarvoa ja ympäristöä kunnioittaen. Pyrimme kuitenkin etsimään eettisiä vaihtoehtoja.
Tuemme omalla yritystoiminnallamme yleishyödyllistä toimintaa. Näitä voivat olla esimerkiksi ympäristön suojelu, mielenterveystyö tai tieteellisen tutkimuksen edistäminen.
Markkinoinnin ja verkkomyynnin osaamisen kasvattaminen
Haluamme kouluttaa asiakkaitamme ymmärtämään paremmin markkinointia ja modernia myyntiä. Olemme usein asiakkaalle kriittinen kontakti näihin teemoihin liittyen, joten asiakkaan tietotaidon kasvattaminen on asiakkaan itsensä lisäksi meidän vastuullamme.
Jos asiakas tarvitsee jotain sellaista, mitä emme osaa tehdä, ohjaamme hänet osaavalle taholle, jos meillä on sopiva taho tiedossa.
Pyrimme myös auttamaan asiakkaitamme muissakin kuin täysin suoraan toimintaamme liittyvissä asioissa.
Vastuumme ympäristöstä
Haluamme minimoida yrityksemme negatiivisen vaikutuksen ympäröivään maailmaan. Alla muutamia käytännön esimerkkejä.
Toimintamallimme mahdollistaa etätyön ja työhön käytettävien neliöiden minimoinnin, koska tarpeisiimme ei ole vuokrattu erillistä toimistoa.
Pyrimme käyttämään ostamamme elektroniikan "loppuun". Emme vaihda konetta tai puhelinta uuden mallin ilmestyessä, mikäli entinen on vielä käyttökelpoinen. Jos vaihdamme työkaluja, kierrätämme elektroniikan mahdollisuuksien mukaan.
Tietokoneen, puhelimen ja oman työpisteen lisäksi meillä ei ole juurikaan muita konkreettisia työkaluja - loput työkaluistamme ovat digitaalisia.
Matkustamme työn puitteissa niin vähän kuin mahdollista. Käytämme ensisijaisesti julkisia liikennevälineitä.
Pyrimme kompensoimaan hiilidioksidipäästömme.
Ota yhteyttä
Mustalla Pantterilla on vahva sydän. Niin meilläkin. Ja on meillä myös lomake.
Suorat sähköpostit ja soitot Saskia Salomaalle:
saskia.salomaa (at) markkinointisankarit.fi
044 530 5919