Karoliina Virtanen - Markkinointisankarit osakas esittelyteksti

Markkinointisankarit esittelee uuden osakkaan: Karoliina Virtanen

“Arvaamaton seikkailu” – näin lyhyen ytimekkäästi Karoliina kuvailee elämäänsä. Karoliinalle elämä ei ikinä ole ollut valmis suunnitelma; päiväkodissa hän kertoi kaikille haluavansa olla koirataulujen maalaaja.

Sen jälkeen on haluttu olla lääkäri, luokanopettaja, arkkitehti ja monta muuta. Ehkä juuri tämä on mahdollistanut sen arvaamattomuuden – kun ei ole ollut sitä yhtä selkeää unelmaa, mihinkään tiettyyn suuntaan ei ole edes pyritty kulkea. Sen sijaan jokainen mahdollinen sivuhaara on houkutellut kurkkaamaan mitä ne voivat tuoda tullessaan.

Viimeisin seikkailu alkoi kun Karoliinan työ lentoemäntänä päättyi pandemian myötä. “Mikä musta tulee isona?” -kysymyksestä tuli jälleen oleellinen. Uusimmaksi poluksi tuli yrittäjyys markkinoinnin alalla, jossa hän pääsee hyödyntämään koodausosaamistaan.

“Yrittäjyys on myös omanlainen seikkailunsa. Se tuonut paljon vastuuta, mutta myös vapautta ja joustavuutta. Yrittäjyys on myös antanut mahdollisuuden tutustua omaan itseensä uudella tavalla; tunnistaa ja tutustua tarkemmin omiin vahvuuksiin ja heikkouksiin.”

Markkinointisankarien uusin osakas, Karoliina Virtanen

Yrittäjyyden alkuun tukea yhteisöistä ja muista yrittäjistä 

Kun Karoliinalta kysyy, mikä on hänelle ollut tärkeintä yrittäjyyden alkumetreillä, kertoo hän epäröimättä, että inspiroivat, tukevat ja kannustavat ihmiset. “Yrittäjyys voi tuntua ajoittain jännittävältä tai jopa pelottavalta, esimerkiksi tiedostaessaan ettei tiedä kaikkea mitä ehkä pitäisi tietää. On kuitenkin tärkeää ymmärtää, että kaikkea ei tarvitse eikä voikaan tietää heti. Avun pyytäminen ja vinkkien kysyminen on enemmän kuin ok,” Karoliina kertoo, “Meidän Markkinointisankarit -porukassa on erittäin mahtava ja monipuolinen osaamistausta osakkaiden kesken. Jos joku ei osaa yhtä asiaa, toinen on todennäköisesti juuri siinä pro. Meidän kokoonpanossa erilaisuus on valttia.”

Jos sparrausporukkaa ei löydy omasta lähi- tai tuttavapiiristä, Karoliina kannustaa lähettämään viestiä sopivalle henkilölle, esimerkiksi LinkedIn-alustan kautta. Kannattaa myös liittyä inspiroiviin ja kannustaviin ryhmiin, esimerkiksi Facebookissa (mm. naisille löytyy Naisyrittäjät-ryhmä), seurata hyödyllisiä Instagram-tilejä tai jopa liittyä maksullisiin yrittäjäyhteisöihin, joihin lukeutuu mm. suomalainen Pomelo. Pomelo-yhteisö kannustaa ja auttaa yrittäjiä omassa toiminnassaan tarjoten erilaisia työkirjoja, workshoppeja ja sparraussessioita.

Markkinointisankarit kasvuapuna yrittäjyydessä

Karoliina pitää avuntarjoamis-ajattelumallista, jota Markkinointisankarit tuo esille heidän jokapäiväisessään yritystoiminnassaan, osakkaiden, sankarien sekä asiakkaiden välillä. Markkinointisankarit kannustaa ja tukee sankariverkostoon kuuluvia markkinointialan freelancereita sekä työprojektien että urankehityksen kannalta. Yritys ei väkisin sido freelancereita tai yrityksiä yritykseensä kiinni jos joustavuus on toivottua. Sen sijaan, Markkinointisankarit haluavat yrityksenä inspiroida kehittymään – kohti yrityksen tavoitteita ja omia unelmia. Tämä inspiroi myös Karoliinaa. 

Kiinnostaisiko sinua tutustua paremmin meidän markkinointisankareihin? Klikkaa tiesi selaamaan kovan asenteen markkinointiosaajia, ketkä ovat osa Markkinointisankarit-rivistöä.

17 kysymystä – Tutustu paremmin Karoliinaan

Karoliina Virtanen esittelykuva
Karoliinan rescue-koira Tuure

Mikä on parasta nykyisessä työssäsi? Nautin visuaalisen ja analyyttisen puolen kombinaatiosta, jonka koodaaminen ja markkinointi mahdollistavat. Mulle on tärkeää tuottaa palveluita, jotka selkeästi auttavat yrityksiä viemään omaa toimintaa eteenpäin.

Suosikkisupersankari? Ironman. Toinen suosikki on Silverman.

Millainen näkymä sinulla on työpisteesi ikkunasta? 80-luvun Pasilaa.

Suosikkipeli? Ikisuosikit Yazzy ja Skipbo. Tämän lisäksi löysin Huuto.netistä lapsuusaikani lautapelin “Parhaat Palat”, jonka pelaaminen on ollut erittäin nostalgista! 

Karaoke-laulusi? Se on joko Robinin Puuttuva palanen, Anna Puun C’est la vie tai Kirkan Hengaillaan.

Onko lasisi puoliksi täynnä vai puoliksi tyhjä? Täynnä.

Keräiletkö jotain? Second hand -löytöjä.

Jos saisit päivällisen neljän haluamasi henkilön kanssa ketkä he olisivat? Marilyn Monroe, ja edesmenneet isoisät. Neljäs vaihtelee usein. Tällä hetkellä olen Sauli Niinistön ja Britney Spearsin välillä!

Suosikkisnack? Sipsit. Ehdottomasti sipsit.

Vinkkisi jokaiselle yrittäjälle? Lepoa, lepoa ja lepoa! Älä turhaan yritä kaikkea tehdä itse ja heti. Delegoi, ulkoista, tai lisää työlistan jatkeeksi. Muista pitää täysin vapaita päiviä töistä. Sen jälkeen työntekokin tuntuu taas kivemmalta.

Minkä supersankarin voiman haluaisit omaksua? Tämä on aina ollut aivan liian vaikea kysymys mulle. Tällä hetkellä kiinnostaisi kuitenkin Spidermanin verkostoitumistaidot.

Mitä teet vapaa-ajalla? Lenkkeilen rescue-koirani Tuuren kanssa. Jos en, todennäköisesti ideoin uusia pintaremonttiprojekteja, metsästän uusia second hand -aarteita, pelaan video- tai lautapelejä tai katselen tv-sarjoja.

Miten varmistat että päivä lähtee hyvin käyntiin? Koiran kanssa lenkkeily, kahvi, ja Radio Novan aamuradio.

Pandemia-ajan tuoma uusi harrastus? Huonekasvit.

Millaista musiikkia kuuntelet? Mua inspiroi eniten Folk, Indie ja Cover -musiikki. Vuonna 2021 kulutin Billie Eilishia lähes 1 000 tuntia.

Paikka, johon et lapsena olisi uskonut ikinä pääseväsi mutta olet käynyt? Pompeii.

Mikä on paras tapa rentoutua? Pitkä kävely, saunominen ja sohvalla köllöttely. Varma trio!


Ilmainen opas markkinoinnin ostamiseen

Markkinointi on yksi tapa kasvattaa yritystä. Usein matkalla on mukana erilaisia kumppaneita. Miten löytää juuri sinun yrityksellesi sopiva markkinoinnin tekijä? Mistä tunnet sen oikean? Lataa ilmainen Markkinoinnin ostamisen opas!