Finnkinolle joustavaa apua monikanavaiseen markkinointiin – Asiakastarina

Finnkino logo - markkinointi asiakastarina

Finnkino, Suomen suurin elokuvateatteriketju, operoi 17 paikkakunnalla ja hallinnoi 119 elokuvateatterisalia. Heidän jatkuva haasteensa on erilaisten elokuviin ja sesonkeihin liittyvien kampanjoiden yhtenäisen näkyvyyden ylläpitäminen elokuvateattereissa. Lisäksi paikalliset teatterit osallistuvat aktiivisesti kauppakeskusten järjestämiin tarjouskampanjoihin.

Kokeneen markkinoijan tarve

Finnkino etsi kokenutta markkinoijaa, joka pystyisi koordinoimaan markkinointitoimenpiteitä markkinointitiimin, tuotannon ja elokuvateattereiden välillä. Tärkeää oli myös kyky ideoida kampanjoita yhdessä paikallisten teattereiden kanssa ja luoda prosessi, jossa toimenpiteet suunnitellaan ja toteutetaan systemaattisesti, pitäen tuotannon työlista selkeänä.

Yhteistyön aloittaminen ja konkreettiset toimenpiteet

Löysimme sopivan tekijän verkostostamme ja aloitimme yhteistyön Finnkinon kanssa. Ensimmäisen kuuden kuukauden aikana toteutimme seuraavia toimenpiteitä:

  1. Teatterikohtaiset markkinointitoimenpiteet:
    • Tarrojen, somisteiden, julisteiden ja myyntipistemateriaalien tuotanto.
    • Digiscreenien ja valkokangasmainosten hyödyntäminen Finnkinon palveluiden ja tuotteiden mainonnassa.
  2. Digitaalinen markkinointi:
    • Finnkino.fi-sivustolla tietyn kategorian elokuvien bannerien ja hero-kuvien toteutus sekä sisäisten mainospaikkojen hyödyntäminen.
  3. Sisäinen viestintä:
    • Tulevista kampanjoista viestiminen teattereiden henkilökunnalle eri kanavien kautta.
  4. Lokalisointi ja yhteistyö:
    • Kansainvälisten elokuvien markkinointimateriaalin lokalisointi Suomeen.
    • Tietyn konseptin markkinointi- ja somistustyöt teatterin ja markkinointitiimin kanssa.
  5. Kauppakeskuskampanjat:
    • Kauppakeskuksissa sijaitsevien elokuvateattereiden markkinointimateriaalien tuotanto erilaisiin kampanjoihin ja myyntiviikoille.
  6. Monikanavainen markkinointiviestintä:
    • Omien konseptien ja palveluiden, kuten ”Femmalla leffaan”, ”Lasten sunnuntai”, ja ”Suuri leffapäivä”, monikanavainen markkinointi.
    • Sesongin mukainen tuotteiden ja palveluiden mainonta (esim. ystävänpäivä, pääsiäinen, vappu).

Menestyksekäs yhteistyö ja jatkuva kehitys

Tämän yhteistyön avulla Finnkino onnistui saamaan kattavan ja yhtenäisen markkinointistrategian, joka ei ainoastaan parantanut heidän näkyvyyttään mutta myös tehosti sisäisiä prosessejaan. Kattavien toimenpiteiden ansiosta Finnkino kykeni vahvistamaan asemaansa Suomen johtavana elokuvateatteriketjuna, tarjoten samalla unohtumattomia elokuvakokemuksia asiakkailleen.

Jos joustava ja nopea interim-markkinointipäällikkö auttaisi yritystäsi saavuttamaan liiketoiminnan tavoitteet, älä epäile ottaa yhteyttä alla olevalla lomakkeella, soittamalla 044 530 5919 tai meilaamalla saskia.salomaa@markkinointisankarit.fi.